4 november 2020

De omgeving verkennen

Mees heeft mij de omgeving leren kennen. Een stuk om de vijver gelopen waar de eendjes flink aan het kwakken waren. Daarna nog een lekker stuk gewandeld. Op een gegeven moment liep het pad dood en waren we even verdwaald oepssss.. gelukkig hadden we de navigatie en kwamen we weer thuis! Mees ligt nu heerlijk te chillen op het waterbed. – Bianca
3 november 2020

Boswachterchallenge and more

Vanmorgen gelijk met Mees de bus in, en weer op weg naar Zeewolde🤭 We hebben eerst even “gesport” in het trimpark, mees vond het super leuk.  – Hierna zijn we naar mijn huis gegaan en hebben koekjes gebakken. Toen de koekjes klaar waren zijn we verder gegaan met de Boswachterchallenge we hebben de challenge bijna volbracht we hebben nog 1 sticker nodig 🙃 – Na een poosJe buiten geweest te zijn weer even naar binnen om op te warmen en een mini science project te starten namelijk zuurdesem maken, wij zijn heel benieuwd of het gaat lukken.  – Voordat we weer de bus in gingen nog een stukje gewandeld. – (Klik ‘read more’ voor meer foto’s) – Romy
2 november 2020

Een stormachtige warme dag

Vanochtend was André op bezoek om te adviseren over de zijwaartse ligging van Mees. Hierdoor liep het dagprogramma anders dan normaal. Nadat Mees gedoucht en gegeten had, zijn we naar buiten gegaan. Het was bijna 20 graden buiten en de herfstwind was dominant aanwezig. Mees had z’n ogen vaak dicht, maar vond het wel leuk dat het zo waaide. We hadden lol samen, vooral toen het ook nog begon te regenen. Nu is hij slaperig, dus vanmiddag lekker chillen met z’n moeder. (Zie ‘read more’ voor meer foto’s) – Frans
1 november 2020

Stille kern wandelroute

Mees was vandaag wat moe en was het niet eens met het geklets tussen mij en Ynna.Ookal was mees moe had hij (verassing) zin om te gaan wandelen. We kozen voor de stille kern in zeewolde, eigenlijk om de boswachter challenge verder af te maken. Maar we hebben toch maar de paardenpoep bestudeerd en zijn opzoek gegaan naar de koningspaarden. Dit keer stonk de paardenpoep goed en daardoor toch echt de paarden gezien. Ze vonden mees SUPER interessant wat mees fantastisch vond. Toen we thuis waren heeft mees nog op de motomed gefietst. (Zie ‘read more’ voor meer foto’s) Romy & Ynna
30 oktober 2020

Almere Jungle Dierenpark

Really enjoyed the outing and saw lots of animals including turtles, porcupines, birds, fish, snakes, lizards, lamas, rabbits, owls and a dinosaur. 😁 The animals were active and the birds were his favorite, especially the noisy ones. Also enjoyed looking at all the plants around him. Lunch in the bus and then headed home. Fun day! (See ‘read more’ for more pictures) – Laura Lynne
29 oktober 2020

Omniversum – film Ocean

Mees vond het fantastisch. Heeft heel goed om zich heen gekeken en veel gelachen. (Klik ‘read more’ voor meer foto’s én video’s) – Quirine
29 oktober 2020

Naar het strand

Naar Scheveningen samen met Myrthe. (Klik ‘read more’ voor meer foto’s) – Quirine/Suzanne
28 oktober 2020

Een natte dag in oktober

Mees was moe vanmiddag. Ik heb hem op het waterbed gelegd. Hij werd direct vrolijk. Nou ja zeg 🙈 De zon scheen en na twee uur chillen op het waterbed was Mees nog steeds vrolijk. Het was inmiddels gaan regenen. Op mijn vraag of hij mee naar buiten wilde, reageerde Mees super vrolijk. Hij had een jas aan en daar over heen een deken en de poncho daar weer over heen. Het was opgehouden met zachtjes regenen. Het mocht de pret niet drukken. Ik heb gezongen, gekke verhalen verzonnen en geboerd. Mees was heel vrolijk. We hebben 4 km gewandeld. Heerlijke middag gehad. – Frans (Zie ‘read more voor nog een foto)
26 oktober 2020

Nazomeren in oktober

Mees en ik hebben gewandeld en hadden geluk. De zon scheen bijna de hele tijd. We hebben veel kastanjes en paddestoelen gezien en zijn nog even bij de paarden geweest. Mees genoot van de wandeling. – Frans (Zie ‘read more’ voor meer foto’s)
23 oktober 2020

Akka*

Mees ging vanochtend weer aan de slag met het akka-plateau. Leuk om te zien hoe Mees zijn best doet! We probeerden de knop ook naast zijn hoofd, zodat hij als het ware met hoofdbesturing het akka-plateau kon bedienen. Dit is nog even oefenen, vandaag vond Mees dat niet heel leuk. We luisterden naar een Nils Holgerson verhaal, omdat dit bij het akka-plateau hoort en we ons even in de achtergrond wilden verdiepen ;-). Er werd een begin gemaakt met het uithollen van een pompoen, alvast voor Halloween. Mees vond het erg grappig als er iets mis ging, bijvoorbeeld een mes die het begeeft en in de pompoen blijft hangen. Het was ontzettend gezellig met Mees! * ‘Akka van Kebnekajse is de leidster van de groep wilde ganzen uit het boek Nils Holgerssons wonderbare reis (1907) van de Zweedse schrijfster Selma Lagerlöf.’ – Lisanne – Klik op ‘read more’ voor een filmpje)
22 oktober 2020

GᖇᗩᖴᖴITI

Workshop GᖇᗩᖴᖴITIEerst ontwerpen en dan spuiten.ᖴEEᒪ ᒪIKE ᗩᑎ ᗩᖇTIᔕT (and think “big”, if you imagine, you can just be like Picasso, Jan Cremer or Herman Brood) – Quirine (Klik op ‘read more’ voor meer foto’s)
22 oktober 2020

Dienstplicht

De komende anderhalf jaar zal er voor Mees gezorgd worden (denk ik). Hij heeft een oproep voor Militaire Dienst gekregen 😁 Of zal hij, net als pappa, weigeren?
21 oktober 2020

Akka-plateau en meer

Vanmorgen op de Akka-plateau geweest. Hebben op de beamer gespeeld, zijn in de Breehoek geweest en hebben daar een soort estafette gedaan met meerdere kindjes. Toen we terug kwamen ff op het waterbed gelegen en verhaaltje geluisterd. (Zie ‘read more’ voor meer foto’s’) – Yamelé
16 oktober 2020

Swimming

In the morning, Mees met possible new caretakers during interviews. Between interviews, watched the news and danced to music. – In the afternoon, went to the swimming pool in Bussum and swam in the warm water pool. Enjoyed!! After 35-40min in the pool, Mees started to really relax, especially his head. Yay! He enjoyed the jets on his back and also used a pool noodle to float a little. Mees preferred to be in the standing position most the time. His feet could touch the bottom. (See ‘read more’ for more photo’s) – Laura Lynn
14 oktober 2020

Kunst snuiven in het Flehite museum

Mees had ontzettend veel zin om er even uit te gaan. Hij maakte heel veel vrolijke geluiden. Omdat het al wat later was, wilde ik niet te ver gaan. Het Flehite museum in Amersfoort was perfect. Er is momenteel een tentoonstelling van Bep Rietveld, schilder/ tekenaar in oorlogs- en vredestijd. Het was best leuk. We hadden allebei een mondkapje op. Mees moet er altijd even aan wennen. Ik ook trouwens. Na een uurtje waren we door het museum heen en ging nog even de stad in. Mees was super vrolijk. Nu ligt hij heerlijk te chillen op het waterbed. (Zie ‘read more’ voor meer foto’s) – Frans
9 oktober 2020

Mees krijgt overdosis buitenlucht

Vanochtend hebben Mees en ik zo’n 4 km gewandeld. Hij was super enthousiast en vond het heerlijk om buiten te zijn. In de middag hebben we was gevouwen en daarna zijn we naar mijn huis gereden. Mees is bij binnen geweest en vond het leuk om er te zijn. Daarna hebben we langs het Gooimeer gewandeld. In de Q-Dreams bus was hij uitgeteld. Te veel buitenlucht misschien? Nee joh, hij heeft genoten en mag nu moe zijn. (Zie ‘read more’ voor meer foto’s) – Frans
8 oktober 2020

Aquafit

Gewandeld met Denzel in de regen ☔, verhaaltje geluisterd in de tillift/op de bank en geholpen met het schillen van appels middels schakelknop. – Er kwam een meneer uitleg geven over het Akka-plateau. Toen hij na 1,5 uur weg was, hebben we dat natuurlijk direct uitgeprobeerd! – Gezwommen en meegedaan met Aquafit-les. Er kwam door alle beweging erg veel slijm los! – (Zie ‘read more’ voor meer foto’s) – Quirine
7 oktober 2020

Mees ziet leeuwen en pandaberen op de weg

Mees begon te stralen en slaakte harde vrolijke kreten. “Jaaaaa, we gaan naar de dierentuin!” Dit keer gingen we naar Ouwehands Dierenpark. Ik had een tijdslot van 14-14.30 uur. Mees ging ook in de bus door met vrolijke geluiden. Heel aanstekelijk, want ik begon ook vrolijke geluiden te maken. De stemming zat er goed in. We hebben de dierentuin kris kras doorkruist en her en der cappuccino gedronken. Op een gegeven moment begon het te regenen. No problem, poncho aangetrokken en alleen z’n koppie stak uit met een dikke vette grijns op zijn gezicht. Prachtig! Een topmiddag gehad samen. (Zie ‘read more’ voor meer foto’s) – Frans
6 oktober 2020

Als er een schaap over de Dam is volgen er meer

En dat hebben we geweten… samen met lisanne waren we onderweg naar de loods van mijn vader om een voederplaats voor de vogels te knutselen. En ja hoor een kudde schapen op de weg.. only in Nijkerkerveen…. We hebben ze weer veilig thuis gebracht, ze wisten trouwens zelf heel goed waar ze thuis hoorden.. heel gaaf om te zien. Voordat we weg gingen hebben we trouwens ook nog op de motomed gefietst. En toen we weer thuis waren nog even op het waterbed bijgekomen van ons herder avontuur. (Click op ‘read more’ voor het resultaat) – Romy
3 oktober 2020

Lol bij Opa en Anita

Even een weekendje naar Opa en Anita. Dat staat altijd garant voor heel veel plezier 😁 (Zie ‘read more’ voor de foto’s)
2 oktober 2020

The National Military Museum

Went to the National Military Museum in Soesterberg. Really nice and Mees enjoyed. Afterwards had lunch and relaxed on the waterbed. Listened to music and a French story. – Laura Lynn (klik ‘read more’ voor meer foto’s)
1 oktober 2020

En nog meer NeuroMovement

Om 13:30 zijn we richting Renkum gegaan. Mees heeft genoten van zijn therapie. Omdat Miena vandaag jarig is en benieuwd was hoe deze therapie werkt heeft ze ook een sessie gehad 😄 Mees en Miena zijn weer helemaal zennnn. En Lisanne heeft alles heel goed geobserveerd. – Miena
30 september 2020

NeuroMovement bij mama

Vanmiddag had Mees om 14.00 uur en om 15.15 uur een afspraak bij Judith voor NeuroMovement. Mees was vrolijk en relaxt. Judith vond hem er goed bij liggen. Tussendoor hebben we pauze gehad. Het was vrij zacht buiten en droog. Met z’n drieën een kopje thee in de tuin gedronken. Was een productieve en gezellige middag! – Frans
27 september 2020

Het is niet het formaat wat telt, maar de lol die je hebt!

Mees heeft een fantastische bus. Ook Q-Dreams heeft een geweldige rolstoelbus. Maar het blijft leuk om ook in een kleine Mazda Demio te cruisen 😁 Just for fun! (Klik ‘read more’ voor meer foto’s) – Nog een paar maandjes en dan mag Mees zelf rijden. Dat gaan we natuurlijk ook doen!
26 september 2020

IJsje

Wie vindt een ijsje nou niet lekker?
25 september 2020

Wandelen, wandelen en nog eens wandelen

In de ochtend hebben Mees, Merelieke, Kim en ik een wandeling gemaakt dan zo’n 4 km. De bedoeling was, ik had al 4 tickets besteld, dat we met z’n vieren naar Dierenpark Amersfoort zouden gaan. Helaas was de afspraak met Medipoint ivm fiksen van o.a. de voetensteun van de rolstoel, uren uitgelopen. Pas om 14.30 uur was die man van Medipoint er. Ik heb de tickets geannuleerd. We hebben gechilld. Mees lag heerlijk samen met Merelieke op het waterbed. Later hebben we nog een korte wandeling gemaakt tussen de buien door. Mees zag een regenboog 🌈. Prachtig! (Klik ‘read more’ voor meer foto’s) – Frans
24 september 2020

AU

Sollicitant op gesprek voor de woensdagochtend en om de zaterdag. Helaas gaat ’t hem niet worden. – Auto Quirine opgehaald, getankt en kaartje voor Pascal op de bus gedaan – Kapper – Ziekenhuis Utrecht voor bloedprikken en inleveren urine (controle) – Chillen op het waterbed met muziekje – Wandelen met Denzel – Ff naar de stad om eea te halen bij een aantal winkels. – Quirine (Klik ‘read more’ voor meer foto’s)
23 september 2020

Chillen op de Veluwe

Vanochtend heeft Mees met Romy gewandeld en gisteren had hij ook best een drukke chill-dag in en om het water. Dus vanmiddag een super chill-programma, namelijk chillen op de camping in Elspeet. Ik heb daar een stacaravan voor 2 weken en dit is de laatste week voor mij. Mees reageerde super enthousiast op m’n voorstel. We hebben de hele middag in de tuin in de zon met een paar spatjes regen gezeten en Mees was heel erg vrolijk. Hij heeft alleen even in de bus hier naar toe geslapen. Over een half uurtje rijden we super chill weer terug. – Mees na een relaxmassage van nek, schouders, armen en handen. Ze vingers gingen vanzelf in de ontspannen stand. (klik ‘read more’ voor meer foto’s – Frans
22 september 2020

De laatste zonnestralen

Nog even genieten van de (laatste) zonnestralen. (Klik ‘read more’ voor meer foto’s)
21 september 2020

Het regent zonnestralen

Mees en ik hebben weer gewandeld over het hobbeldebobbelpad en het woepsiefloepsie pad. Mees lachte luid toen we er over heen liepen. Aan het eind hebben we aan de overkant van de weg een half uurtje in de zon gezeten. Nog even genieten van de laatste zomerse zonnestralen. Daarna langs de vijver en langs de camping Folda terug gewandeld. Verder hebben we naar muziek geluisterd van Rammstein, Herbert Grönemeyer, Coldplay, DI-rect en Klangkarussell. – Frans
20 september 2020

Festival Morgen

Zondagmiddag zijn we in Utrecht bij een kleinschalig festival geweest. We liepen het terrein op en werden verwelkomt door een dansende meneer op blote voeten. We keken rond en er waren alleen maar oude hippies. We kregen pompoensoep aangeboden en allerlei biologisch dynamische broodjes. Er was muziek (van oude rock-hippies), helemaal niet slecht, trouwens. We hebben een workshop buikdansen gevolgd. Dat ging niet over pasjes en bewegingingen, alles met gevoel was goed 🙂 Mees vond het geweldig. En we hebben nog een voetreflex-massage gehad van een 87 jarige dametje. Het was een heerlijke middag, prachtig weer, hapje, drankje, muziekje… Betalen hoefde natuurlijk ook niet, je mocht wat geld in een pot doen, als je wat kon missen. Dat hebben we maar gedaan! – Quirine/Joost (Klik ‘read more’ voor meer foto’s)
19 september 2020

2,5 meter onder zeeniveau

Vanmorgen hebben Mees en ik eerst Blossom opgehaald om weer een lekkere wandeling te gaan maken. Voordat we de auto weer in stapten hebben we nog gedanst Mees vond het super leuk, de hond vond het maar gek en ging gauw de tuin in. Daarna de auto geparkeerd bij mijn nieuwe woning en zijn we via verschillende parkjes naar mijn moeder gelopen. Daar heeft Mees in de tuin gelegen terwijl ik aan een bakje koffie zat. Weer terug naar de auto gewandeld via andere parkjes.Nadat we heel veel buiten zijn geweest hebben mees en ik Sing gekeken terwijl ik mijn avond eten at. – Romy
18 september 2020

Bloemen

Wij hebben ons in de ochtend/ middag vermaakt met muziek en birdsongs op het waterbed . Na de lunch zijn we naar zorgboerderij Eekhoeve in Veenendaal. Heerlijk in het zonnetje gewandeld en bij de dieren gekeken en konijn geknuffeld, ook hebben we samen bloemen geplukt in de pluk tuin. (Staan op de eettafel) Mees was goed gemutst vandaag en heeft heerlijk genoten. Na het avondeten even weer op het waterbed. Zie ‘Read more’ voor meer foto’s) – Miena
17 september 2020

Cursus tuinvogels herkennen.

Huifbedrijden. Mees was erg ontspannen! – Wandeling gemaakt bij Radio Kootwijk. De hei veranderd snel van kleur en je ziet de herfst bijna aankomen. – Even benen strekken en chillen op het waterbed met een muziekje. – Begonnen met de cursus tuinvogels herkennen. Mees vind vooral de geluiden interessant en is minder geïnteresseerd hoe ze er uit zien. Daarna door met het pandajournaal. 🐼 – Quirine
16 september 2020

Van natuur naar klussen

Nadat Romy naar huis ging, hebben Mees en ik ca. 4 km gewandeld. Het was prachtig weer. Met Romy hadden we afgesproken dat we haar in haar nieuwe huis zouden bezoeken. Gekleed in een smetteloze fuchsia roze overal deed ze open. Mees en ik geloofden niet dat Romy al druk aan het klussen was, gezien haar nog schone overal. Haha. Ze heeft een mooi huis. Olaf en haar vader waren bezig. De volgende keer gaan we als het huis klaar is. Nog een paar weken. Gezellige middag gehad 👍 (Zie ‘read more’ voor meer foto’d) – Frans
16 september 2020

Blossom uitlaten

Blossom was vanmorgen super blij dat ze mee mocht werken. Toen Mees helemaal klaar was voor de dag hebben we een lekkere wandeling gemaakt. Hierna hebben we muziek geluisterd in de tuin genieten van het mooie weer. – Romy
15 september 2020

Dagje rondom huis.

Vanmorgen stond er weer een beeld afspraak gepland met de logopedist. Hiervoor heeft mees mee geholpen met de was. Ondanks dat mees aardig aan het hoesten was tijdens het beeld bellen ging het best goed. Mees liet duidelijk zien welke kant hij op wou klikken. Alleen af en toen mondeling geholpen.   Na de logopedie zijn we gauw naar buiten gegaan maar pff wat was het al warm. Toen we terug thuis waren oogde mees moe.  Nadat mees had geluncht hebben we buiten in de tuin gelezen en muziek geluisterd. Hierna toch maar nog een rondje gewandeld maar nu beter in de schaduw gebleven.  Toen nog even op de motomed gefietst, langzaam opgebouwd uit gekomen om 10omw/min. Even bij komen van het fietsen met een boekje van dr suess, hierna oogde mees niet moe meer en weer heerlijk aan het keten. – Romy
14 september 2020

Puur natuur

Vanochtend was het nog fris buiten, maar Mees en ik zijn in t-shirt en korte broek naar buiten gegaan. In de zon was het goed te doen. We hebben op twee plekken een tijdje in de zon gezeten en genoten van het mooie weer en de natuur. Het hobbeldebobbelpad hebben we natuurlijk gelopen. Mees vindt dit prachtig en we zijn op de terugweg langs de paardenmanege gewandeld en langs de sportvelden en het tiny house weer op de hoofdweg langs se kerk teruggelopen. Heerlijk ochtend samen. – Frans (Klik ‘read more’ voor meer foto’s)
12 september 2020

Kindermuziekfestival – Spinvis

Na Alan Purves ging onze trein verder naar Spinvis en Saartje van Camp. Spinvis maakt al jaren muziek en heb ik ook wel op de Noorderslag gezien en Saartje van Camp is een bekende Celliste. Het leuke was dat ze gewoon de Spinvisliedjes (voor volwassenen) zongen, maar dat die ook perfect werkten voor de kinderen. Ze betrokken de kinderen er heel goed bij door bijvoorbeeld de eerste drie regels van een liedje als vragen aan de kinderen te stellen, zoals: Ben je graag alleen? en Hoe zou je graag heten? van het liedje ‘Het voordeel van video’ (Zie video bij ‘read more’). Nou passen de gedicht-achtige teksten van Spinvis daar ook heel goed bij. – Ter afsluiting was er nog een boogiewoogie band (The Hi-Stakes) die heel dansbare muziek uit de jaren ’50 en ’60 speelden. Dansen maar… – Joost (Klik op ‘read more’ voor meer foto’s.)
12 september 2020

Kindermuziekfestival – Alan Purves

Vandaag zijn we naar het Kindermuziekfestival geweest. Dat is een jaarlijk festival in de Tolhuistuin, Amsterdam georganiseerd door de mensen van Samba Salad. Merelieke en haar begeleider Lisanne waren ook mee 😀 – Omdat het allemaal Corona-proef moest ‘reden’ we in kleine treintjes langs 3 verschillende podia, waar voor de groep een concertje van 25 minuten werd gespeeld. Mees vond het geweldig. Het begon met een drummer Alan Purves, die allemaal zelfgemaakte gekke instrumenten gebruikte. De muzikant was heel serieus bezig, maar Mees kwam niet meer bij van het lachen. Al die leuke geluiden! Gelukkig kwam hij later naar ons toe en zei dat hij de interactie geweldig vond. Pffff, hij keek zo serieus tijdens het spelen dat ik even bang was dat Mees hem in zijn concentratie stoorde 😊 (Klik ‘read’ more voor meer muziek en meer foto’s) – Joost
11 september 2020

Wandelen en Neuromovement

Vanochtend waren Mees en ik helemaal alleen in het logeerhuis. Iedereen was naar het teamuitje van Q-dreams. Ze gingen naar een Escape room. Ik heb inmiddels begrepen dat ze allemaal ontsnapt zijn. Mees en ik zijn ruim een uur tot anderhalf uur buiten geweest. We hebben genoten van de natuur en van het weer. In de middag had Mees 2 Neuromovement sessies bij Judith. Hij was van te voren al enthousiast om er heen te gaan en ter plekke was hij gedurende beide sessies erg vrolijk. Judith heeft mooi van hem gezongen, dit maakte Mees heel erg vrolijk. Hij herkende de liedjes van vroeger. Vooral de liedjes van de Sound of Music. Judith heeft ook nog bepaalde plekken op z’n rug en enkels getap. Mees was erg ontspannen. De pauze liep uit, daardoor waren we pas om 18.45 uur thuis. Het was een fijne rustige dag. – Frans
9 september 2020

Neuromovement bij mama

Vanmiddag waren Mees en ik bij Judith voor twee sessies Neuromovement. Mees was best wel chill en had lol als Judith liedjes van vroeger zong. Mees lachte uitbundig. Voordat we daar heen gingen hebben we eerst gewandeld langs het tiny house net na de kerk. Daar is een mooi onverhard smal paadje. Ainhoa en haar begeleidster (ben haar naam kwijt) en Denzel liepen ook mee. Was gezellig. Een fijne dag samen 👍 – Frans
6 september 2020

Fête de la nature

Een feestje in een nieuw park tussen Leusden en Amersfoort met als thema: ‘Ontdek het park met al je zintuigen’ (Klik ‘read more’ voor meer foto’s) – Joost
5 september 2020

Radio Kootwijk

Zaterdagmiddag samen met Quirine, Suzanne en Denzel op de hei gewandeld bij Radio Kootwijk (klik ‘read more’ voor meer foto’s) – Joost
4 september 2020

Pop Art (Keith Haring Exhibit)

Went to Museum Folkwang in Essen Germany to see the Keith Haring exhibit. Was a long travel, but a nice exhibit to see. Mees enjoyed the outing and we got to see many of Haring’s works. Favorite was Keith Haring’s massive Untitled panel from 1982. Mees also got to try and make his own black and white art with chalk. Fun day! – (Klik ‘read more’ voor meer foto’s) – Laura Lynne
3 september 2020

Nieuwe rolstoel

’s Middags naar Klimmendaal voor een afspraak met de Ergotherapeut en een ‘verkoper’ van Medipoint. Mees wordt te groot, hij moet een nieuwe rolstoel. In deze zit hij niet echt fijn meer. Dat levert veel discussie op tussen de meneer van Medipoint (“Hij moet een zo goedkoop mogelijke basisrolstoel”), de ergotherapeut van Klimmendaal (“Hij moet een meebewegende rolstoel die spasmes opvangt.”) en Quirine en ik (“Hij moet een hele lichte rolstoel zodat hij makkelijk overal mee naar toe kan”). De meebewegende rolstoel is super goed, maar weegt ongeveer 100kg (geen grapje, zonder Mees er in!). De hele lichte rolstoel, die wij voor ogen hebben weegt ongeveer 20kg en kun je met een pink duwen 🙂 En laten we het over de meneer van Medipoint verder maar niet hebben, beide rolstoelen zitten niet in het assortiment van Medipoint, dus… kosten meer geld! In ieder geval moet er een orthese in de rolstoel zodat Mees niet meer zo makkelijk onderuitzakt en ‘in’ zijn zijsteunen hangt. Conclusie: Medipoint vraagt een offerte aan voor de lichte rolstoel. De ergotherapeut schrijft een onderbouwing waarin staat dat een lichte rolstoel noodzakelijk is voor Mees. De zware rolstoel doen we niet omdat we dan echt heel veel dingen niet meer met Mees kunnen doen én zijn spasmes meestal relatief niet zo sterk zijn. Dit was stap 1 (of eigenlijk al stap 2 want we zijn al een paar maanden bezig met telefoontjes, verwijzingen etc.) Maar stap 1 in de daadwerkelijke keuze van Mees’ nieuwe stoel! – Quirine/Joost
3 september 2020

Wrapples

Geholpen met klussen (stofzuiger vasthouden, schroefjes aangeven e.d.) daarna geprobeerd Mees bewust te laten bewegen met Wrapples (interactieve polsband knuffel. Deze knuffel reageert op aanraking en beweging). Gedanst en muziek geluisterd toen wij aan het eten waren. – Quirine
2 september 2020

Een leuke drukke dag!

Vanochtend heeft Mees op een huifbed gereden. Romy zal hier vast wel iets over schrijven. Mees en ik zijn naar het Singer museum in Laren geweest. Er waren schilders van licht te zien. Schilderijen van o.a. Jan Sluijters, Kees van Dongen en zelfs van Monet waren te bewonderen. In de prachtige tuin waren beelden te bewonderen. Mees maakte binnen veel vrolijke geluiden omdat er altijd wel iemand is, die hoest of niest. Erg grappig hoe mensen soms verschrikt kijken of soms afkeurend, maar als ze onze vrolijke gezichten zien, dan is het goed. Na een anderhalf uur zijn we naar het Huizer strand gereden. Ik heb Mees op het zand gelegd in de zon en ben er naast gaan liggen. We waren de enigen die er lagen. Heerlijk Corona-proof. Het terras was wel aardig gevuld. Rond 17.30 uur waren we weer thuis. Top middag gehad! – Frans (Klik ‘read more’ voor meer foto’s)
1 september 2020

Kasteel Groeneveld

Na de lunch zijn we de auto ingestapt en naar kasteel Groeneveld gereden. Daar hebben we een boswandeling van ruim 5km gemaakt.  – Toen we weer terug thuis kwamen heeft mees op de motomed gefietst. We zijn op laag tempo gestart(2omw/min) om de twee minuten steeds 1stapje omhoog. Uiteindelijk heeft mees 12omw/min gefietst zonder spasmen! – Romy
1 september 2020

Beeldafspraak logopedie

Na het ontbijt geschoren, nagels geknipt en dat soort dingetjes. Nog even piano gespeeld, hierna stond de Logopedie afspraak.  Mees was wat afwezig en moeilijk erbij te halen, desondanks vond ik het best goed gaan. Verbale hulp nodig voornamelijk door te zeggen dit is niet het geluid. Hoe verder we klikte opzoek naar t woord hoe meer hulp mees nodig leek te hebben.  Twee geluiden gezocht. – Romy
26 augustus 2020

Eye filmmuseum Amsterdam

Vanmiddag zijn Mees en ik naar het Eye filmmuseum geweest. In de auto bedacht ik me dat de bus niet in de parkeergarage past, dus parkeren langs de weg is handig, maar dan wel met een dagvergunning. Joost heeft dat direct geregeld. Je kunt dan met invalidekaart en de online vergunning overal in Amsterdam gratis parkeren.  Ik kende het markante museum alleen van de buitenkant. Het is super modern van binnen en buiten. Er was een film tentoonstelling van Chantal Akerman. Heel veel korte films en allerlei filmmateriaal. “ Haar werk was van grote invloed op feministische filmmakers en de avant-garde cinema in het algemeen.” citaat Wikipedia. Het waaide hard en af en toe regende het flink. Mees vond het buiten in de wind en regen prachtig. Ook binnen was hij super vrolijk. We hebben weer genoten van een heerlijke middag vrolijkheid en leuke en interessante films. Tegen 18 uur waren we weer thuis. – Frans – (Klik op ‘read more’ voor meer foto’s)
26 augustus 2020

Motomed, boeken en spraakcomputer

We begonnen vandaag met 1omw/min. In het begin 4spasmen geregistreerd. Wanneer mees gewend was aan deze snelheid/beweging gingen we steeds een stapje sneller. Uiteindelijk kwamen we bij 6omw/min maar mees ging toen al gauw in de weerstand, terug gezet naar 5omw/min en toen relaxte mees gelijk weer. Ongeveer 25 min gefietst met Playing for change als muziek. – We hebben de Eindeling uitgelezen. Tijd voor een nieuw boek. We zijn begonnen in De Vreselijke Tweeling. – Vandaag had mees duidelijk minder zin om te oefenen met de spraakcomputer. Wou elk geluid die ik niet gevraagd had laten horen. Bij de laatste die ik aan mees gevraagd had liet hij wel gauw de goeie horen. Na het oefenen nog even piano gespeeld. – Romy
25 augustus 2020

Dagje rondom huis

Als eerst heb ik Mees door bewogen op het waterbed. Met aankleden was het wat lastiger voor Mees om te draaien, na een beetje bewogen te hebben ging dit een stukje makkelijker. Hierna gauw naar buiten nu het nog droog is. Onderweg kwamen we kinderen uit de buurt tegen die voor mees gingen zingen. Toen toch een kleine regenbui op ons hoofd maar dat was het zeker waard. – Nog even een stukje fietsen op de motomed. Toen de motomed begon met fietsen, gelijk twee keer spasmen geregistreerd (zelf zou ik het een grote noemen). Ongeveer 20min gefietst, mees was ontspannen aan het bewegen. – Na “vakantie” gehad te hebben van het oefenen met de spraakcomputer vandaag weer geoefend. Met het eerste geluid oefenen had Mees zo goed als geen aanwijzingen nodig, moet ik zelf wel heel veel geduld voor uitoefenen. Maar ging super goed. 2de geluid net iets meer mondelinge hulp nodig. – Romy
22 augustus 2020

Bieben

Na het fietsen op de motomed, Even op het waterbed gechilled.  Daarna geluncht en na de lunch in de auto om naar de bieb in Amersfoort te gaan. Het was alleen zo druk in Amersfoort dat we na twee rondjes rijden opzoek naar een parkeerplek door zijn gereden naar Bunschoten/Spakenburg. Toen we daar aan kwamen… DICHT🙈  Boeken ingeleverd door de brievenbus en lekker gewandeld door het dorp mees gierden het uit. Terug naar de auto gegaan toen de lucht wel heel zwart werd, precies optijd.  Na het avond eten zijn we nog een rondje wezen wandelen. – Romy
22 augustus 2020

Motomed

Mees was vanmorgen erg stijf. Ook op de motomed was dat goed te zien. We zijn begonnen met 2omw/min. 7keer spasmen geregistreerd in de eerste 10min. Hierna was mees super ontspannen aan het bewegen. De snelheid steeds met 1stapje verhoogd. Uiteindelijk 4omw/min. Toen mees half lag te slapen na 17min zijn we gestopt. Mees was heel erg aan t lachen toen we klaar waren. – Romy
21 augustus 2020

Een drukke maar leuke dag

Vanochtend hebben Mees en ik gewandeld met Mina, Timon, Kim en Merelieke. Een korte wandeling naar de Glinstertuin en weer terug.  Bij terugkomst zag ik dat de overburen zo’n 12 stoelen hadden klaargezet. “Gaan jullie optreden?” vroeg ik hen. Het bleek dat er een vrolijk gezelschap zou komen optreden om 13.00 uur. Gauw Mees eten gegeven en verschoond. Ook de anderen kwamen mee. Op het programma stonden clowneske capriolen met dans, zang en goochel trucs. Heel leuk. Timon houdt niet van clowns enzo en begon te huilen. Merelieke was het ook na een halfuur zat en Mees vond het oké. Na een uurtje ben ik gaan eten en wilde met Mees naar het strand van Zeewolde. Helaas dikke file op de A28, dus plan B uitgevoerd t.w. Dierenpark Amersfoort. Geen reservering, dus ik mocht er pas in nadat ik online een reservering had gemaakt. We hebben er ruim een uur rondgelopen. Het allermooiste vond Mees de watersproeier. Mees gilde wederom van de lach en dat werkte weer zeer aanstekelijk op z’n omgeving inclusief mijzelf. We waren allebei nat maar zeer voldaan. Topmiddag gehad – Frans – (Klik op ‘read more’ voor meer foto’s)
19 augustus 2020

Mees zet de hakken in het zand!

Om 13 uur kwam ik Romy ‘aflossen’. Ze was al met hem naar buuten geweest voor een wandeling. Mees was best moe. Ik heb uiteindelijk besloten om te gaan chillen on the beach van Huizen. Mees had er zin in. Eerst hebben we even bij mij in de tuin gezeten en daarna op een terrasje met uitzicht op de Gooizee eh… nu overdrijf ik. Het is maar een meertje. Mees had lol van alle geluiden om zich heen. Na een half uurtje heb ik Mees op z’n dekentje op het strand gelegd met één hand gevuld met zand en z’n beide voeten half onder het zand begraven. Mees vond het prachtig. We hebben een uur op het strand gelegen. Ik lag natuurlijk naast hem. Het was niet zo druk, dus genoeg ruimte om de Corona regels na te leven. Top middag gehad samen! – Frans – (Klik op ‘read more’ voor meer foto’s)
19 augustus 2020

Uiltje knappen

Vandaag hebben we wat testjes gedaan met verschillende soorten stof. Hierna hebben we gewandeld naar de geocache “het uitje”, een wandeling van 6km. Toen we terug kwamen was mees moe, hij had tijdens de lunch zijn ogen dicht. En toen ik de hik kreeg schrok mees heel erg. – Romy
18 augustus 2020

Motomed

Mees heeft 20min op de motomed gefietst, met norah Jones als achtergrond muziek.  De motomed op 3 ome/min gezet vanwege 8spasmen in het begin. Na 15 min gaf de motomed steeds aan dat mees zelf fietste. Schakelde steeds over naar zelf fietsen en motor neemt weer over. – Romy
17 augustus 2020

Van natuur naar Cultu(u)r(a)

Vandaag heb ik eerst met Mees een wandelingetje gemaakt langs de Glinstertuin. Het hobbeldebobbelpad vond Mees weer erg leuk.  Daarna zijn Mees, Ynna, Merelieke en ik naar Cultura in Ede geweest. Joost had een kaartje gekocht voor een dance-workshop. Deze vond plaats in de krochten van het Cultuur centrum en bibliotheek. Een gemotiveerde dansleraar leerde een groep kinderen van ca. 8 t/m 13 jaar hoe ze op een gevarieerde manier konden dansen op een nummer. Heel leuk om te zien. Ynna en ik deden op onze geheel eigen wijze een tijdje mee. Merelieke was uitbundig, maar Mees werd slaperig. Al met al was het leuk om mee te maken. In het totaal waren we anderhalf uur daar. In de middag ben ik met Mees gaan fietsen. Het was de eerste keer op de fiets. Best even wennen als je een bocht neemt. Heerlijk om met Mees te fietsen.  In Scherpenzeel heb ik een softijsje gegeten en op de terugweg heb ik bij een boerderij in de theetuin een kopje thee gedronken, met super verse munt uit eigen tuin. Er is ook een klein biologisch winkeltje.  Erg leuke dag gehad. – Frans (Klik op ‘read more’ voor meer afbeeldingen)
14 augustus 2020

NeuroMovement bij Judith

Afgelopen woensdag en vandaag zijn Mees en ik naar Judith geweest in Renkum. Mees was blij om Judith weer te zien (ik was ook blij hoor 😊). Judith ook blij, allemaal blij, haha. De eerste sessie op zowel woensdag als vandaag was Mees chill, maar de tweede sessie overstrekte hij vrij veel. Het duurde even eer hij weer relaxter was. Het was binnen redelijk koel, maar doordat het buiten al vrij lang 30+ graden is, warmt het daar ook een beetje op.Al met al goede sessies gehad en kan Mees er weer even tegen. Straks gaat hij naar opa en Anita. Hij kijkt er naar uit. – Frans
13 augustus 2020

Kamperen

Warm buiten? ’s Nachts in de tent valt dat best mee… – Quirine – (Klik op ‘read more’ voor meer foto’s)
11 augustus 2020

Heel holland Plakt.

Weer zo’n hete dag waar ik niks mee kan. Dus nog maar een dagje chillen onder de walnoten boom en in het zwembadje.. Mees vond het super lekker, na een tijdje in het water begon hij alleen te bibberen, gelukkig was hij gelijk weer warm toen we het water uit waren.  Nou als je mij zoekt… zit ik in de koelkast. – Mees is erg vrolijk. Het onderwerp vond hij leuk. – Romy (Klik op ‘read more’ voor nog een foto’s)
10 augustus 2020

Vandaag was het dolfijn

Mees en ik zijn in de ochtend naar Dolfinarium in Harderwijk geweest. Mees was super enthousiast (uitbundig) toen ik het voorstelde. Het was redelijk goed te doen qua mensenmassa, maar bij bepaalde shows was het hutje mutje, dus daar ben ik voorbij gelopen. Het was ca. 33 graden maar gelukkig was er een geïmproviseerde waterfontein en toen Mees en ik daar onder gingen staan, gilde Mees van de lach. Mensen die het zagen gebeuren schoten net als ik in de lach. Fantastisch! Toen we weer een beetje opgedroogd waren, ging ik weer er onder. Weer gilde Mees van de lach. Heerlijk om te zien en horen hoe hij daar van geniet. Natuurlijk hebben we dolfijnen gezien en zeeleeuwen, walrussen en roggen. Rond 14.30 uur waren we weer terug.- Frans Een topdag gehad! (Klik ‘read more’ voor meer foto’s)
8 augustus 2020

Incredible chillen 🙃

Wat een hitte vandaag. We hebben verkoeling gezocht bij mijn vader in de tuin. Bij aankomst als allereerst het water in gegaan. Dit vond mees natuurlijk fantastisch. Hierna hebben we onder de walnoten boom naar de buitenplaats geluisterd. Weer het water in en gelezen uit de eindeling. En dit zo een beetje afgewisseld. Toen ik ging eten incredibles aangezet, sommige stukjes vond mees super leuk. – Romy
7 augustus 2020

another hot day

Mees was cheerful this morning. Shower, and then breakfast in the living room. Cleaned out and organized the fridge and pantry. Bike ride to Barneveld and helped buy groceries for dinner. Tried an ice cream before heading back to the logeerhuis, but didn’t like it. The bike ride was nice with the breeze, but long. Gave extra water and cooled off with water on his head. After we were back, Mees had a late lunch. Then went home. – Mees was happy today, but also a little tired from the warmth. – Laura Lynne
6 augustus 2020

Dobberen

Hong geholpen met opstaan en vertrekken, Gouden boekjes geluisterd. – Naar Kringloopwinkel geweest. – Gezwommen in openlucht zwembad De Glind en gedobberd op zo’n grote mat. – Quirine
5 augustus 2020

Middagje NeuroMovement bij mama

Vanmiddag ben ik met Mees naar Judith geweest in Renkum. Het was een hete middag, maar de airco in de bus werkt goed. Binnen bij Judith was het heerlijk cool. Judith heeft weer een andere werkwijze dan Marianne. Interessant om te observeren. Waar Marianne Mees vraagt om zelf naar een bepaald punt te bewegen, met hulp van stimulatie door aanrakingen, daar beweegt Judith zelf, maar laat Mees bepalen of hij meebeweegt. Mees had twee sessies. Tussendoor hadden we een hele lange pauze. Was gezellig om bij te praten. Mees had tijdens de tweede sessie vrij veel last van overstrekken waarbij hij heel kort angstig was. Hij was direct daarna weer bij de les met een glimlach op z’n gezicht. We waren om 17.45 uur weer thuis. Een fijne middag. – Mees is erg vrolijk. Het onderwerp vond hij super leuk. – Frans
5 augustus 2020

Zelf een geocach maken

Mees en zijn begeleiders zijn al een tijdje in de ban van geochaching (https://www.geocaching.nl/). Geocaching is een wereldwijde schattenzoektocht waar digitaal en de real world elkaar tegenkomen. Geocachen is een schatzoektocht op basis van GPS coördinaten. Via deze coördinaten en je GPS (of smartphone) kan je aan de slag gaan met geocachen. Nu hebben we bedacht zelf een officiële geocachroute te maken met vragen, opdrachtjes en speurwerk in De Glind. Vandaag zijn Romy, Quirine, Suzanne, Mees en ik op pad te gaan om deze speurtocht uit te zetten. Het gaat heel leuk worden… Joost
4 augustus 2020

Motomed

Mees had vanmorgen erg stijven benen. Daarom besloten om de motomed op 2omw/min te zetten. Mees was erg ontspannen en heeft heel kort zelf gefietst. In eerste instantie had ik Spaanse gitaar muziek aangezet maar daar werd mees net iets te enthousiast werd. – Mees is erg vrolijk. Het onderwerp vond hij leuk. – Romy
3 augustus 2020

Watermanagement in de achtertuin

Vanochtend hebben we (Olivier, Laurenzo, Myrthe, Jim, Anna-Lara en ik) een tijdje in de tuin gespeeld. De waterpomp was erg populair. Laurenzo pompte en Olivier wachtte met de badeend aan het eind van de ‘goot’ tot het water zou komen. Mees heeft van het schouwspel genoten. Hij heeft ook even gepompt. Na een tijdje zijn Mees, Olivier, Jim en ik gaan wandelen. We wilden Mees en Olivier op de schommel, achter de kerk, leggen, maar helaas zat er heel veel vogelpoep op, dus we hebben een rondje daar gelopen. Mees vond de rietsigaren erg interessant. Daarna nog even een onverhard pad gelopen langs het tiny house en via de sportvelden terug en langs de B&B Appelgaard gewandeld. Een rustige maar fijne ochtend gehad. – Mees is blij. Het onderwerp vond hij super leuk. – Frans
2 augustus 2020

Concert

Vandaag zijn we vroeg op pad geweest. Om 11 uur in Zwolle genoten van Het Veterstrikconcert. Kinderliedjes blijven leuk ook al ben je een stoere bink van 17😀 en zelfs Miena met haar 46 jaar zong uit vole borst mee😂 en dat vond Mees maar al te grappig. Veder een chill middag met muziek, wandeling en heerlijk genoten van de zon. – Miena
1 augustus 2020

Strand

We zijn vandaag gezellig met de groep mee gegaan naar stand Zeumeren. Mees vond het leuk. En heeft heerlijk op het strand gelegen en ook even gezwommen. Wel ging hij even kopje onder… dat was iets minder maar al snel lachte en genoot hij weer volop. – Miena
31 juli 2020

Middagje relaxen op het Gooise matras

Mees oogde moe vandaag. Hij vond de wandeling en zonnebaden vlak bij de Glinstertuin vanochtend wel heel fijn.  Mees was ook blij dat hij vanmiddag met mij en de bus op stap ging. We hebben eerst gewandeld in een mooi oud bos tussen Blaricum en Huizen. Ik ken dat gebied heel goed en weet dat je er goed met een rolstoel kunt wandelen op de onverharde paden. Langs de open velden waren breden stroken wilde bloemen gezaaid. Prachtig! Mees vond het fijn om dat te zijn. Het ruikt lekker in een oud bos. De vogels zijn op een hete dag (32 graden) stil. On de schaduw met de frisse wind was het aangenaam.  Daarna zijn we nog even naar het Huizer strand geweest, maar het was best druk, dus we hebben even over de ‘Boulevard’ geflaneerd en daarna zijn we naar huis gereden. Tegen 18.00 uur waren we thuis. Ondanks de hitte hebben we ons hoofd redelijk koel gehouden! Mees is blij. Het onderwerp vond hij leuk. Frans
30 juli 2020

Saaie dag?

Vandaag een beetje een saaie dag, want hij moest mij delen met Myrthe. Gelukkig vindt hij alle geluidjes van Myrthe wel leuk (als Myrthe gezellig is), dus hebben we er een relaxte dag rondom het huis van gemaakt. Op de schommelbank, op de trampoline, Gouden boekjes geluisterd. Toen Suzanne aan het eind van de middag ook weer thuis was, zijn we gaan wandelen ter inspiratie van een nieuwe Geocache en hebben we in de natuurspeeltuin met heeeeeel koud water gespeeld! – Quirine
29 juli 2020

Vertoeven in koninklijke sferen

Vanmiddag zijn we, t.w. Mees, Myrthe, Olivier, Jim, Alicia en ik met de bus van Q-Dreams naar het Paleis Het Loo. We vielen met de neus in de boter. Het was vandaag “Prinsen- & Prinsessendag”. Bij de ingang kregen we een papieren kroon en een goodiebag met kleurpotloden, tattoo plaatjes en nog meer. Tijdens een ‘bakkie’ koffie hebben we een beetje gekleurd enzo. Mees moest lachen toen hij de kroon op z’n hoofd had, maar dat kan ook er mee te maken hebben, dat iemand op het terras hoestte. Hahaha, grappig  om te zien dat hij de hele tijd uitbundig reageert op gehoest en geproest. Myrthe heeft op commando een paar keer gehoest en geniest. We moesten allemaal lachen. Olivier had het ook heel erg naar z’n zin. We zijn buiten gebleven in de prachtige tuinen. 17 Tuinmannen cq tuinvrouwen en 60 vrijwilligers zijn continu bezig met het onderhoud hiervan.  Er was verder muziek en dans voor de kinderen. We hebben van de middag genoten. We waren tegen zessen weer terug. Alicia heeft heen en terug gereden in de mooie comfortabele bus. Mees was de hele middag en avond erg vrolijk. Top middag gehad! Mees is erg vrolijk. Het onderwerp vond hij super leuk. Frans
29 juli 2020

Hoofdbesturing oefenen

Na het fietsen op de motomed heeft Mees even Coco geluisterd en hebben we een hoofdstuk uit de eindeling gelezen. Na dat we bijgekomen waren van het fietsen geoefend met de spraakcomputer. Mees begon heel hard te lachen toen de computer aan ging. Oefenen ging oké. – Mees is blij. Het onderwerp vond hij leuk. – Romy
29 juli 2020

Motomed

In de eerste 10minuten 1keer een spasmen. In de laatste 5minuten twee. 6omw/min. – Mees is blij. Het onderwerp vond hij matig. – Romy
29 juli 2020

Veluwse monumenten

Na het fietsen op de Motomed even op het waterbed naar de buitendienst podcast geluisterd. Mees was na de lunch nog steeds moe, nog even 15min gelegen en toen begonnen met de geocache Veluwse monument 5. Deze ligt in De Glind zelf, toen we deze hadden gevonden gingen we samen met Myrthe en Alicia naar Barneveld om de cache Barneveld Centrum te zoeken. Bij deze cache leerde we wat geschiedenis, biologie en Spaans. – Mees is matig. Het onderwerp vond hij matig – Romy
28 juli 2020

Motomed

Mees had vandaag veel zin om weer achter de Motomed te gaan fietsen. 16minuten gefietst. In het begin 6x spasmen, vlak achter elkaar daarom omwentelingen per minuut lager gezet. 4omw/min waren voor vandaag het fijnst. – Mees is blij. Het onderwerp vond hij leuk. – Romy
27 juli 2020

Wandelen op het Woepsiepad

Het is een beetje somber weer met veel grijze wolken. De zon liet zich niet zien. Mees is heel rustig en een beetje slaperig. Het wandelen vindt hij altijd leuk. Hij had een vette glimlach op z’n gezicht. We hebben weer een rondje langs Glinstertuin gelopen. Het onverharde pad langs de heg van de Glinstertuin noem ik het Hobbeldebobbelpad. Mees vindt dat heel leuk en op sommige plekken zitten er iets diepere kuilen en dan schudt Mees flink heen en weer. Ik zeg bij elke kuil met een hoge stem “Woepsie”. Mees lacht dan met geluid. Ook vandaag! Totaal hebben we zo’n 3 km gewandeld. Heerlijke ochtend! – Mees is blij. Het onderwerp vond hij leuk. – Frans
24 juli 2020

Paardrijden

Paardrijden at Manege zonder Drempels. At the start Mees was a bit unsure, but soon was relaxed and enjoyed. – In the afternoon, went to a children’s farm in Wageningseberg. Mees got to pet a guinea pig, goats in the petting area, and a horse. Enjoyed the most when the horse started neighing when Mees was close to him. – Laura Lynne
22 juli 2020

Neuromovement met Marianne

“Vandaag stonden er weer twee lessen op het programma (14.45 en 16.15 uur). Mees is altijd een beetje  stil als we er net zijn, maar ook deze keer vond hij het leuk om les te krijgen van Marianne. Het ging goed. Het intensieve programma doet Mees goed. Tussendoor ben ik met Mees naar het centrum van Driebergen gewandeld. Mees was heel erg vrolijk. Lachte bijna de hele tijd om hoestende mensen en toeterende auto’s. Een fijne middag gehad.” – Mees is blij. Het onderwerp vond hij leuk. – Frans
20 juli 2020

Neuromovement met Marianne

Mees was best moe vandaag. Hij had donkere kringen rond de ogen.Vandaag stonden twee lessen op het programma (10.15 en 11.45 uur). Mees was bij aankomst stil, maar het contact met Marianne gaf hem wel energie. Hij werkte goed mee en vond het ook leuk. Hij ging makkelijk op z’n zij liggen en kon zelf, door z’n hoofd naar achteren te doen, weer op z’n rug gaan liggen. Dit deed hij verscheidene malen. Marianne was super tevreden. Leuk om weer mee te maken. – Mees is blij. Het onderwerp vond hij leuk. – Frans
18 juli 2020

Open dag bij De Landouw

Vandaag was het open dag bij de landouw. Wij zijn hier naar toe gewandeld. Heerlijk weertje🌞 was het. Aangekomen daar werden we verwelkom met een drankje en hapje. Mees heeft geproefd (kleinbeetje) van aanmaaklimonade. Verder hebben we alle verse groente gezien en Miena heeft ook even wat boodschapjes gedaan….allemaal verse groente gekocht. Ook heeft Mees een speurtocht gedaan. Dit ging heel goed. Terug op de groep hebben we geluncht en heerlijk bijgekomen op het waterbed. We hebben heerlijk muziek geluisterd en samen een verhaal gelezen. – Miena
17 juli 2020

Tropenmuseum in Amsterdam

Vandaag ben ik met Mees naar het Tropenmuseum in Amsterdam (vlakbij afslag Watergraafsmeer) geweest. Een vriend van mij was daar recent geweest en was vol lof over de ‘Bali’ tentoonstelling en over de ‘Gender’ tentoonstelling. Mees is was super vrolijk toen we in Amsterdam arriveerde. Het was rond etenstijd, dus ik heb Mees eerst eten gegeven en heb de ‘tafel’ in de bus uitgeprobeerd om hem te verschonen. Top! Wat een ruimte zeg! – Enfin wij naar het museum. Het was  niet zo druk, dus alle ruimte om afstand te houden. Mees en ik keken onze ogen uit. Ook dit museum is een echte aanrader. Veel te zien en te doen. Af en toe las ik iets voor aan hem. Hij was heel blij. Bij de ‘Gender’ tentoonstelling stond een tent opgesteld met allemaal ‘bean-bags’. De bedoeling is om op je rug naar het videoscherm te kijken. Allemaal artiesten die meer trekjes van het andere geslacht hebben. Bijv. David Bowie en Steven Tyler (Aerosmith). Ik dacht “Zal ik wel, zal ik niet?”… Mees lag dus lekker op z’n rug op een bean-bag met mij er naast naar het scherm te kijken. Hij vond het heel leuk. – Verder heb ik iets gedronken op het terras buiten. Ik heb Mees laten proeven van m’n koekje, van m’n Latte Macchiato en van m’n verse munt thee met honing. Mees vond de munt thee zonder honing het lekkerste, maar de Latte met een beetje suiker stond met stip op nummer twee. – We […]
15 juli 2020

Logopedie oefenen.

“Mees had niet veel power in zijn lijf om de knoppen in te drukken, dit deed hij wel zelf maar duurde wat langer dan anders. Paar keer begon hij met drukken, zonder aanwijzingen op de goede knop.” – Mees is blij. Het onderwerp vond hij leuk. – Romy
14 juli 2020

Bos

’s Middags de bus in gestapt en naar het bos gereden, 40% kans op regen dus ik had gedacht zal wel mee vallen. Maar Mees was erg blij dat dit toch echt lekkere regenbuien waren.” – Mees is erg vrolijk. Het onderwerp vond hij super leuk. – Romy
14 juli 2020

Motomed

Hierna heeft Mees gefietst op de motomed, met als achtergrond muziekje de classical beatles. Ergens in het begin gaf de motomed aan dat mees zelf aan het fietsen was, maar dat werd nog net geen heel rondje. Mees zat er ontspannen bij, na 6minuten fietsen was de spiertonus 0 voor ongeveer 2 minuten. In totaal heeft mees 15min gefietst, 10 keer spasmen geteld een aantal keer mede door enthousiasme.  – Romy
14 juli 2020

Opgesloten

“Voor Mees zijn school programma gingen we opzoek naar influencer; Giel de Winter. Zo kwamen we op stuktv, hier hebben we opgesloten#1 gekeken. was een beetje een mix van hunted en the big escape, mees vond het erg grappig.  – Romy
13 juli 2020

Liggend in ‘t gras

“Vandaag was het prachtig weer. Een graad of 22 met een prachtige wolkenhemel. Mees was vrolijk, maar ook slaperig. Op m’n vraag of hij zin had om naar buiten te gaan om over het hobbeldebobbel pad te wandelen, reageerde hij heel blij. Ik nam hem mee naar het onverharde pad naast de Glinstertuin. Even verderop staat een grote Eik met een bankje. Ik heb Mees op de grond op een grote fleece deken gelegd. Hij vond het heerlijk. Ik deed het spelletje “Mag ik van geluiden…?” Dit heb ik overgenomen van zijn spraakcomputer. “Een dikke vette scheet en boer” zijn populair, maar “een nies” en “een hoest” doen het ook goed. Anderhalf uur later waren we weer thuis. Daar heb ik hem na het eten voorgelezen uit De Kameleon. Hij viel regelmatig in slaap. Helemaal prima. We hebben het rustig aan gedaan.” – Mees is blij. Het onderwerp vond hij super leuk. – Frans
11 juli 2020

plantensafari

We hebben de plantensafari gedaan. 7 van de 9 gevonden. 👌 we hebben gewandeld tot aan de Glinstertuin en terug. Onderweg paardjes en konijntje gezien. Mees vond het leuk en heeft lekker van het zonnetje genoten met zijn stoere bril op😎 – Tijdens onze wandeling hebben we wat bloemen geplukt. Deze hebben we mooi ingeplakt. Ook hebben we samen gelachen om de vieze geluiden uit het boek Burp. Mees heeft ook nog even piano gespeeld🎹 – Miena
10 juli 2020

Don’t let the pigeon drive the bus

Chores around the logeerhuis. Killed 25 flies. 💪🏽 Jeugdjournaal and Kidsweek films, including one with squirrels. 🐿 Rested on the waterbed. Listened to and created stories with the Pigeon app. Lots of laughs! –> Music. Folded and put laundry away. Outside relaxing in the play garden. Cut and filed fingernails. – Laura Lynne
9 juli 2020

naar kapper Jill

Het is niet Mees zijn hobby, naar de kapper gaan. Jill knipt gelukkig snel en is heel flexibel 🙂 (klik op ‘read more’ voor het resultaat…) – Quirine/Joost
8 juli 2020

Nationaal Militair Museum Soesterberg

“Qua weer was het niet best. Op m’n idee om naar het NMM te gaan, reageerde Mees enthousiast. Hij lachte, maakte vrolijke geluiden en bewoog z’n lichaam. Hij had er zin in. Ik heb om 14.00 uur een online reservering geboekt, Mees in de bus gereden en vertrokken. Mees was heel vrolijk. Ik was enorm verbaasd over het moderne grote museum. Ik dacht nog dat het museum zich in een oude zinken loods bevond en verspreid was over een paar barakken. Wauw, prachtig! Een aanrader!  Mees genoot van alles wat hij zag. Ik fluisterde soms iets in z’n oor en dan lacht hij uitbundig. Mensen reageren lachen op z’n vrolijkheid. Heel aanstekelijk! Tijdens de rondgang in het museum las ik bordjes voor van kanonnen en granaten, van straaljagers tot militaire koetsen uit het jaar kruik. Heel veel te zien en doen. Ik heb nog een ‘bakkie gedaan’ en Mees een stukje gevulde koek laten proeven. Zijn gezichtsuitdrukking is erg komisch. Hij kijkt alsof hij het super smerig vindt. Na paar minuten kauwt hij er op en lijkt hij het lekker te vinden. Het is gewoon wennen dat hij weer iets in z’n mond heeft. Rond 17.30 uur weer naar huis. Een topmiddag gehad. Mees was moe maar voldaan.” – Mees is erg vrolijk. Het onderwerp vond hij super leuk. – Frans
8 juli 2020

Dobberen op de zee bij Terschelling

“vanmorgen stond er een afspraak dus gelijk opstaan. Hierna hebben we Piano gespeeld, en nieuwe liedjes geprobeerd te spelen.  –> Joost had Mees zijn Rolstoel even nodig, dus op het waterbed geluisterd naar De podcast buitenplaats: de boschplaat van Terschelling en voor 20minuten gefantaseerd dat we op zee aan het dobberen waren.  –> Toen was het tijd om te gaan paardrijden.  –>Hierna lekker gedoucht” –> Mees is erg vrolijk. Het onderwerp vond hij super leuk. – Romy
7 juli 2020

Wandelroute Munitiepark

“He hallo, Mees was vanmorgen heel duidelijk dat hij deze cd als eerste wou luisteren(en een mooi beginnetje dacht ik zo). – Maar hiervoor hadden we wel eerst even een Afspraak met de logopedist, die was weer enthousiast over Mees zijn vooruit gang. Suzanne was ook blij dat er nu meer personen met mees oefenen.  – In de middag hebben we een wandelroute gelopen bij het militair museum in de buurt, door het munitiepark. Dat is een wandeling van 5km, tijdens het wandelen kom je dan allemaal dingen tegen die bij de oude basis horen, bijvoorbeeld munitiebunkers, interessant en een super mooie wandel route.” – Mees is blij. Het onderwerp vond hij super leuk. – Romy
6 juli 2020

Dancing in rain

Waar is het mooie weer toch gebleven? Maar, wandelen kun je altijd! – met Frans