Wilt u de tuin weer verlaten…
20 juni 2023
Zwemmen en sauna
22 juni 2023
Wilt u de tuin weer verlaten…
20 juni 2023
Zwemmen en sauna
22 juni 2023

Apenknoop

Zuiderzee museum, Enkhuizen – De rit naar het Zuiderzee museum is al een belevenis op zich. Je rijdt bijna niet over de snelweg, maar juist door de weilanden door. Het laatste stukje rij je geheel over de dijk, waardoor je mooi uitzicht op het water hebt. Bijna alsof we op vakantie gingen!
Als je bij het Zuiderzee museum wilt komen moet je eerst op de boot. En als rolstoeler mag je een plekje helemaal vooraan! Dat vond Mees top,  hij was enorm aan het genieten van de zon en de wind. Aangekomen bij het museum zijn we eerst een vissershuisje ingegaan waar garnalen pellers woonde. Een ieniemienie huisje waar we met de rolstoel maar net in konden, mees moest er flink om lachen. Hierna naar het speelplein geweest, waar Mees en ik samen met de diabolo gegooit hebben. Mees nam zijn taak heel serieus, en keek dan ook erg serieus. Hierna nog even een stokpaardje voor zijn rolstoel gezet in de hoop dat die al het trekwerk zou overnemen, maar dat was helaas niet het geval. Al moest Mees om het idee wel hard lachen. Hierna hebben we een bezoekje aan de touwslagerij gebracht. Een erg vriendelijke vrouw die Mees en mij van alles heeft uitgelegd over de verschillende technieken. Mees heeft zelfs van haar een apenknoop voor op zijn kamer gekregen! Om de hoek stond de bloemencorso wagen al op ons te wachten. Deze wagen was versierd met allemaal echte bloemen en speciaal neergezet omdat het museum 75 jaar bestaat. Vervolgens hebben we een bezoekje aan Urk gebracht. Hier waren mensen in klederdracht netten aan het knopen. Mees vond ze er maar gek uitzien. Via de molen en de palingrokerij kwamen we bij de smederij terecht (onderweg genietend van alle mooie uitzichten). De smid had alleen net pauze, dus hadden we pech! We hebben onze tocht over de dijk voort gezet om zo weer bij de boot terecht te komen. Weer heerlijk met het windje in onze haren terug naar de bus gevaren om weer aan de terugreis te beginnen. Een zeer geslaagde dag!  –  Klik ‘read more’ voor meer foto’s  –  Janneke